Přemýšlíte o zavedení životního stylu na způsob keto diety? Možná vás zajímá, jestli můžete pít něco jiného kromě obyčejné vody. Pokud jde o nápoje vhodné při keto dietě, nejlepší je čistá voda, i když to není jediná možnost.

Součástí keto nápojů mohou být nápoje s nízkým obsahem sacharidů, některé alkoholické nápoje a dokonce i horká čokoláda a latte. Níže se dozvíte, které nápoje, alkoholické i nealkoholické, jsou pro keto dietu vhodné.

Nápoje pro keto dietu

Při pití během keto dietě je důležité mít na paměti skryté cukry, které by vás mohly dostat ven ze stavu ketózy.

Nealkoholické ketogenní nápoje

Níže jsou uvedeny nealkoholické nápoje, které můžete pít denně během diety. Některé nápoje, jako je voda, čaj a kostní vývar, lze konzumovat bez omezení. Kombucha, kokosová voda a další možnosti by měly být omezeny na jednu porci nebo méně za den.

  • Čistá voda
  • Perlivá voda
  • Kávové nápoje
  • Čajové nápoje
  • Rostlinná “mléka”
  • Vývar z kostí
  • Kombucha
  • Kokosová voda
  • Smoothies
  • Voda

Voda je vaše nejlepší volba při keto stravě (nebo při jakékoli zdravé dietě) a měla by být vaším největším zdrojem hydratace. Voda je prospěšná pro trávení, bojuje proti únavě a chutě a udržuje funkce vašeho těla v dobrém stavu.

Pokud potřebujete trochu rozmanitější chutě, zkuste tyto možnosti:

  • Přidejte citronovou nebo limetkovou šťávu.
  • Přidejte do vody okurku, meloun, jahody nebo jiné ovoce s nízkým počtem sacharidů pro domácí limonádu.
  • Vytvořte si vlastní šumivou vodu doma pomocí karbonátoru.

Kávové nápoje

Mnoho lidí má kávu ráno, ale je káva vhodná při keto dietě? Ano. Můžete konzumovat jak kávu kofeinovou, tak i bezkofeinovou.

Zatímco kofein je stimulant, a proto by měl být sledován jeho příjem, má několik zdravotních výhod. Kofein byl vědecky prokázán, že podporuje spalování tuků, potlačuje chuť k jídlu a pomáhá hubnout – to vše vám pomůže dostat se do žádaného stavu ketózy.

Vyzkoušejte obyčejnou černou kávu (jako je espresso, americano a ledová káva, která obsahuje nulové kalorie a sacharidy), nebo zvažte přidání šlehané smetany, abyste zvýšili obsah tuku.

A pokud je latté vaše oblíbená káva, rozhodněte se pro neslazené kokosové mléko nebo neslazené mandlové mléko.

Čajové nápoje

Čaj má nulový obsah sacharidů a vždy byl spojován s různými zdravotními přínosy po celá staletí, což z něj činí vynikající keto-nápoj. Hned po vodě je čaj (horký i ledový čaj) skvělou volbou, kterou můžete pít během diety.

Studie prokázaly, že černý a zelený čaj má protistárnoucí účinky a metabolické přínosy a může pomoci předcházet rakovině, cukrovce a kardiovaskulárním onemocněním [*].

Černý čaj (jako Earl Gray, masala chai a anglická snídaně) a zelený čaj (jako je sencha, matcha) jsou skvělé možnosti, které jsou široce dostupné a plné antioxidantů.

Bylinné čaje, jako je heřmánek, máta peprná a kořen zázvoru, mají nejen velké léčivé vlastnosti, ale také jsou vhodným způsobem pro hydrataci organismu.

Zkuste přidat smetanový krém a keto sladidlo, jako je stevia, erythritol, swerve nebo allóza do kávy nebo čaje.

Rostlinná mléka

Většina rostlinných mlék je vhodná pro keto drink. Zkontrolujte složení a ujistěte se, že neobsahují sladidla nebo přísady, jako je karagenan. Kdykoli je to možné, vždy se rozhodněte pro plnotučnou možnost.

K možnostem keto rostlinných nápoj§ patří:

  • Kokosové mléko
  • Mandlové mléko
  • Kešu mléko
  • Konopné mléko

Vývar z kostí

Kostní vývar může pomoci udržovat zdravé střevo, obnovit kolagen a podpořit silný imunitní systém. Vyrábí se tím, že zvířecí kosti se vaří s vodou, bylinkami a kořením. Vývoar je ideální i pro posílení kloubů a chrupavek a může se pít denně při potížích s klouby.

Kombucha

Kombucha je fermentovaný nápoj vyrobený kombinací čaje, cukru a SCOBY (symbiotická kultura bakterií a kvasinek). Kombucha je přírodní probiotikum, které může pomoci podpořit zdravé střevo.

Kombucha potřebuje k fermentaci cukr. Proto musíte být při výběru značek opatrní a zkontrolovat štítek.K dispozici jsou odrůdy kombuch s nízkým obsahem cukru, takže se nemusíte obtěžovat nákupem značky, která má 10 gramů sacharidů do jediné porce (což je pouze polovina láhve). Vyberte pouze možnosti s nízkým obsahem cukru a nízkým obsahem sacharidů, abyste zůstali v souladu s vašimi denními nitričními cíly.

Kokosová voda

Kokosová voda je tekutina, která se nachází ve středu zelených kokosů. Má méně kalorií a méně tuku než kokosové mléko a více draslíku než banán.

 Stejně jako u kombuchy musíte při nákupu tohoto produktu věnovat zvláštní pozornost označení. Kupujte pouze kokosovou vodu, která by měla obsahovat pouze jednu složku. Většina kvalitních značek kokosové vody bude obsahovat 11 gramů sacharidů, takže omezte svůj příjem na jednu porci denně.

Smoothies

Chcete-li vyrobit keto smoothie, vyberte z následujících složek:

  • Zdravé tuky: žloutky, avokádo, ořechové máslo, MCT olej a kokosový olej
  • Protein: kolagen nebo syrovátkový proteinový prášek
  • Vegetariáni a ovoce: listová zelenina jako špenát a kale, bobule jako borůvky a maliny a úplný seznam schválených plodů keto
  • Doplňky: matcha prášek, káva, exogenní ketony a vanilkový nebo mandlový extrakt
  • Sladidlo (volitelné): stevie

Nápoje, kterým se musíte vyhnout na Keto

Existuje spousta nápojů, kterým by se mělo za každou cenu vyhnout. Nápoje, jako je džus a energetické nápoje, obvykle obsahují celodenní dávku sacharidů.

  • Slazené colové nápoje
  • Ovocný džus
  • Energetické nápoje
  • Kávové nápoje s cukrem
  • Pivo
  • Alkohol s vysokým obsahem cukru

Závěr

Pokud jde o nápoje během keto diety, voda je jediná nezbytná pro vaše přežití a celkové zdraví.

Ostatní nápoje jako kostní vývar, čaj a káva mohou nabídnout různé zdravotní přínosy a mohou být konzumováni v hojnosti dle vašeho plánu keto diety. Kokosová voda a kombucha dodávají vašemu jídelníčku trochu chuti, ale měly by být konzumovány s mírou. Pokud jde o alkohol, omezte jej na společenská setkání.